Saturday, January 02, 2010

2010

So, 2010. A decade since the new millenium started. Time flies when you're having a decent time, right. So tomorrow this intermission will end, I'll go back to Stockholm with my parents. My niece Milou's birthday is on the 4th and they're having her party tomorrow, and then I'll get a ride home afterwards. Back to reality (funny how the definition of "reality" is subject to such wide interpretations, when you work with film for example, the definition is almost contradictory to the true meaning of the word, if you think about it...)

So guess who fulfilled their two new year's resolutions for 2009? (they were to quit a certain special someone Brokeback-style, and to finish my book, for those of you who don't remember or haven't been told...) I think that's the first time that's ever happened to me... I'm making it a bit easier this time around in order to achieve some sort of winning streak; I resolve to make a film, no specifics on the length or budget or success, only that it should not be part of my curriculum, i.e. not a school production, so either a project I'll do in my spare time if I'm still in school, or after this course is over. My second resolution is to get my fourth tattoo, because I couldn't think of anything else on the spot.

News for today: snow, lots and lots of snow. About a metre of it, and not the good kind either, that you can make things with (we call it "hug snow" - not really, but directly translated, but it comes from "hugging" the snow into a snowball kind of thing, but yeah, hug snow, and  I always loved that name for it as a kid) but the flimsy kind that gets everywhere at the slightest touch of a breeze.

6 comments:

Unknown said...

I never got to fulfill my New years Resolution, considering I fucked it up day one lol

M said...

Ah vad synd att det inte var kramsnö!

Det var ju skitbra att du lyckades fullfölja dina nyårslöften! Jag har inga än, du kanske har några förslag?!

Och wow, vad ska den fjärde tatueringen bli?

Kanske kan jag vara med på filmen du ska göra utanför skolan =) Vi måste börja vår mailkonversation snart! Vi kan börja med detta: jag såg en film som heter Gattaca som jag tycker är väldigt bra. Har du sett den? Ska vi diskutera den isf? =) Annars kanske du kan se den? Och nästa gång kan jag se en som du föreslår osv.

Ida Nieninque Thomasdotter said...

Jaa, mitt första nyårslöfte borde du också ha, sen vet jag inte, du är ju inte direkt den tatuerade typen eller? ;)

Jag har en idé till en design med Hugin och Munin som jag har velat tatuera på vänster skuldra.. så det blir väl den, men jag måste rita den också först, så vi får se när det blir av!

Vi måste absolut jobba ihop, vi har ju inte gjort det ännu, egentligen, varken i eller utanför skolan, eller inte på riktigt i alla fall, eller vad säger du? skulle vara kul att göra tror jag!

Jag har sett Gattaca för flera år sedan.. men jag gillade den inte sådär jättemycket, eller jag tyckte ju att den var bra, inte dålig, men det är ingen favoritfilm.. jag gillar temat dock - "du kan om du vill!" typ! men jag måste se den igen om vi ska diskutera den! sedan behöver jag hjälp att komma en kortfilmsidé, eller jag har massa saker som jag "brinner för" men det är svårt att hitta på en kortfilmsstoryline av dem tycker jag..

Ida Nieninque Thomasdotter said...

Better luck this year, old chap! ;)

M said...

JA klart vi ska jobba ihop! Det vore valdigt spannande och kul!

Jag har borjat spana litegrann pa min ide om modell- eller skyltdockstjejen, tankte skicka ett mail till dig snart med lite tanketradar som vi kan spinna vidare pa! Behover komma pa den dar twisten.

Du far garna skicka ett mail till mig med dina ideer sa kanske jag kan hjalpa dig att spetsa ner dem till en kortfilmsstoryline.

Jag ska ivag med ett team nu ut pa gatan och filma nyhetssandningar for ikvall, det ska bli spannande att se!

Vi hors snart pa emailen =)

KRAMSI!

Ida Nieninque Thomasdotter said...

Gud vad spännande, det vill jag också se! Vad kul att höra att du har roligt!

Ser fram emot mailet!

Kram så länge!